Köpvillkor

KUNDUPPGIFTER 
De kunduppgifter som lämnas används enbart till Garrys Fritid AB´s egna register. Vi sparar endast de uppgifter som behövs för att genomföra en beställning. Webbutiken driftas av Web Kooper i Kinna. Kunduppgifterna sparas endast så länge som det finns ett behov för att fullgöra t.ex. webbeställningar och garantiåtaganden, normalt 36 månader. De uppgifter vi sparar i samband med köp i vår webbutik är följande: För och Efternamn, Adress, Postnummer, Stad, Mobilnummer, e-post samt ev. meddelande.


SORTIMENT

På garrys.se presenterar vi hela vårt sortiment vilket kan avvika från det sortiment som normalt lagerförs i vår butik i Skene. Genom att använda dig av vårt ”Hämta i butik” koncept får du tillgång till hela webbutikens breda sortiment och kan sedan hämta ut varorna i vår butik i Skene. Fördelen för dig som kund är, förutom det breda sortimentet, att du inte behöver vara hemma och ta emot leveransen vid en speciell tidpunkt utan kan hämta dina varor i vår butik när det passar dig samt att det inte tillkommer någon fraktkostnad. Meddelande om när varorna är klara för avhämtning sänds via mail/sms.

PRISER
Priser som presenteras i webbutiken kan avvika från de som gäller i Skene butiken. Vill du försäkra dig om att få tillgång till våra webbpriser men önskar hämta varan i butiken i Skene så har vi tagit fram konceptet ”Hämta i butik”. Alla priser presenteras inklusive lagstadgad moms samt i svenska kronor. Priser angivna inkl moms och per styck.

LAGERSTATUS
Vi har tre olika nivåer vad gäller lagerstatus. Butiksvara, lagervara samt beställningsvara. Nedan följer en beskrivning av dessa.

  • Butikvara: 
    Produkten finns normalt på lager i vår butik i Skene. Reservation för tillfällig slutförsäljning.

  • Lagervara: 
    Produkten finns normalt på lager hos tillverkaren/leverantören. Normal leveranstid är 3-10 arbetsdagar, förutsatt att varan finns på leverantörens lager. Reservation för tillfällig slutförsäljning.

  • Beställningsvara: 
    Produkter som normalt inte finns som lagervara och där leveranstiden kan variera mycket. Ni bör kontakta oss för uppdaterad leveransinformation före köp.

ORDERBEKRÄFTELSE
I samband med att du slutför registreringen av din webborder får du en bekräftelse på att vi mottagit din order. Vi granskar samtliga webbeställningar manuelt för att undvika uppenbara felbeställningar varför det kan uppstå en fördröjning från det att ni slutför er order tills dess att orderbekräftelsen sänds till din mailadress.

LEVERANSTIDER
Snabba leveranser är för oss en självklarhet. Normal leveranstid på Butiksvaror 1-3 arbetsdagar, Lagervaror 3-10 arbetsdagar. Avvikelser från angiven leveranstid kan förekomma. Om så sker kontaktar vi kunden via mail/sms. Butiksvaror finns normalt för omgående leverans/avhämtning i vår butik i Skene.

LEVERANSSÄTT
Du har möjlighet att välja mellan 2 olika leveranssätt, dessa presenteras nedan.

  • Hämta i butik
    Nu kan du enkelt och bekvämt beställa samtliga varor som presenteras på garrys.se och få dem levererade för uthämtning i vår butik i Skene. En av fördelarna med detta fraktsätt är att de beställda varorna levereras fraktfritt samt att du inte behöver vara hemma och ta emot leveransen vid en viss tidpunkt. Produkter beställda som ”Hämta i butik” ligger normalt kvar för avhämtning i 1 vecka från ankomstdagen och kan hämtas under våra ordinarie öppettider. Meddelande om att varorna är klara för avhämtning sänds via mail/sms.

  • Budbil "Max 8 mil" (Endast beställningar över 5.000:-)
    Leveranser till adresser som återfinns inom en radie på ca 8 mil från Skene sker med egen budbil. Exempel på orter som ligger inom detta område är Göteborg, Alingsås, Borås, Falkenberg, Varberg, Gislaved, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Partille, Svenljunga, Tranemo, Ullared, Ulricehamn. Fraktkostnaden för leveranser med budbil är 695:- per leverans. Betalning sker via Swish vid leveranstillfället. När samtliga varor finns för leverans kontaktar vi kunden och bokar tid för utkörning. 

    Beställningar till adresser utanför 8 mils radie från Skene expedieras ej. Är du osäker kontakta vår kundtjänst innan du gör din beställning.

BETALNINGSSÄTT
Vi erbjuder ett flertal olika betalningssätt vilka presenteras nedan.

  • Swish betalning vid leverans med Budbil "Max 8 mil".

  • Fakturabetalning.
    Företag, myndigheter och kommuner har möjlighet att ansöka om fakturabetalning hos Garrys Fritidsmöbler. Beställningar gjorda
    innan kreditansökan beviljats kan inte levereras mot faktura.

  • Förskottsbetalning.
    Kan ske direkt till vårt Plusgirokonto, Swish eller kortbetalning i vår butik i Skene. Det är viktigt att ni anger order nr och namnet som finns på orderbekräftelsen.

GARANTIER
Garrys Fritidsmöbler lämnar normalt 1 års garanti på samtliga varor. Undantag kan förekomma och anges i dessa fall under produktinformationen som är knuten till varan.

REKLAMATIONER
Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du upptäckt eller borde upptäckt felet. I samband med åtgärdande av godkänd
reklamation förbehåller vi oss rätten att lösa problemet genom utsändande av reservdelar eller utbyte av defekt vara.

Vill du reklamera en vara skickar du följande information till vår kundtjänst.  

  • Order nummer

  • Beskrivning av felet.

  • Komplettera gärna med bilder på felet. 

Mer information gällande garantier/reklamationer: Hallå konsument

ÅNGERRÄTT
Som privatperson har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta innebär att du som privatperson har möjlighet att försiktigt granska en vara och återlämna den i oförändrat skick. Spara allt emballage då varan vid ångrat köp bör återlämnas i originalförpackning. Fraktkostnaden i samband med nyttjande av ångerrätten betalas av kunden. Är varan köpt med Budbil Bas/Plus som fraktsätt erbjuder vi återfrakt till en kostnad av 695:-, upphämtning sker på leveransadressen. Vid ångrade köp skall du alltid meddela vår kundtjänst. Återbetalning av ångrade köp sker inom 14 dagar från det att vi mottagit varan.

Mer information om ångerrätten: Hallå konsument  -  Blanket för "Ångrat köp"

AVBESTÄLLNING & FÖRÄNDRING AV ORDER
Avbeställning och förändring av order kan, utan kostnad, ske fram till dessa att ordern effektuerats och gått till plock & pack på lagret. Avbeställning/ändring efter det att ordern effektuerats på lagret är ej möjligt. Avbeställning/ändring av order kan ej anses som giltig innan du mottagit bekräftelse på att så är fallet. Avbeställning/ändring via mail anses som genomförd när Garrys Fritidsmöbler hanterat ditt mail, inte så fort det är avsänt från kunden. Beställningsvaror som köpts in speciellt för kundens räkning är ej möjliga att avbeställa. 

OUTHÄMTADE LEVERANSER
Outhämtade leveranser debiteras med en expeditionsavgift på 495 kronor. Om den outhämtade varan är en beställningsvara kommer vi att debitera kund för det fulla ordervärdet.

SKADADE FÖRSÄNDELSER
Samtliga leveranser sker med egna budbilar vilket minimerar risken för transportskador. Om din försändelse mot förmodan skulle råka ut för en skada är det viktigt att du följer nedanstående anvisningar

  • Kontrollera alltid emballage och produkt i samband med att du mottager.

  • Vid utvändigt synliga skador skall du notera dessa på fraktsedeln innan du signerar den, om möjligt fotografera även skadan. 

  • Är skadan av betydande art skall du vägra att ta emot varan och låta varan returneras till oss. 

  • Är transportskadan av sådan art att den inte är synlig utanpå emballaget måste detta reklameras till vår kundtjänst inom 5 dagar. 

Underlåtelse att att följa ovan angivna rutiner innebär att reklamationsrätten på varan är förverkad.

FALSKA BESTÄLLNINGAR
Beställningar som görs i andra personers namn utan deras medgivande eller utifrån oriktiga uppgifter polisanmäls alltid.

RESERVATIONER
Alla bilder som presenteras på garrys.se skall ses som illustrativa och kan ha mindre avvikelser från faktiskt utseende. Vidare reserverar vi oss för tryckfel, fel i information samt fel i priser, texter och specifikationer. Slutförsäljning kan förekomma och därigenom förhindra fullföljande av leverans. Vi förbehåller oss rätten att makulera order utanför ovan angivet leveransområde. Order skall ses som bekräftad först efter mottagen orderbekräftelse via mail.